Verslag bouwplaatsbezoek en bewonersavond

13-05-2026
198 keer bekeken

Van dichtbij zien hoe de werkzaamheden aan het Lisserwegviaduct vorderen: die unieke kans kregen een aantal ingelote bewoners 22 april met een bezoek aan de bouwplaats. Twee weken later, op 6 mei, stond er weer een evenement op het programma: de bewonersavond in de hoofdbouwkeet.

Bouwplaatsbezoek Lisserwegviaduct


Via de website van de A44 en deze nieuwsbrief was er vooraf een oproep gedaan: geïnteresseerden konden zich aanmelden voor het bouwplaatsbezoek. Het enthousiasme bleek groot: vanwege de vele aanmeldingen hebben we ruimte gemaakt voor extra groepen. 

Vier groepen stapten deze woensdagmiddag bij de hoofdbouwkeet de bus in, naar het viaduct. Daar konden zij met eigen ogen zien hoe het nieuwe fundament onder het bestaande viaduct wordt gebouwd. Ook kreeg men alle ins en outs van de werkzaamheden te horen en gingen ze in gesprek met de aanwezige uitvoerders. Terug in de hoofdkeet kreeg men ook een preview van de geplande werkzaamheden bij het Hoofdvaartviaduct en de Kaagbrug.

Het was een geslaagde middag, die voor herhaling vatbaar is. Hou onze website en nieuwsbrief in de gaten voor een vervolg!

 

 

 

 

 

 

Bewonersavond 6 mei


Tijdens de bewonersavond van 6 mei werden de aanwezigen voornamelijk bijgepraat over vooral het Lisserwegviaduct en het Hoofdvaartviaduct. Er kwamen zo’n 100 omwonenden op af. Ook hier was er volop gelegenheid om vragen te stellen. Zoals: “Het Lisserwegviaduct wordt dus verlaagd, maar wordt het wegdek van de onderdoorgang dan ook lager?” Jazeker. En: “Wordt er alleen overdag  gewerkt tijdens de meerdaagse?” Nee, continu; 24/7!  

Wie wilde, werd na het gezamenlijke begin in groepjes rondgeleid door de twee verdiepingen tellende bouwkeet. En daar was veel animo voor. Vooral de nieuw aangeklede ‘Kaagzaal’ met informatiepanelen over het project trok veel bekijks. Tegelijk kon men in de ontvangstzaal virtueel de toekomstige kunstwerken bekijken via de Virtual Reality-bril. De rest van de bewoners kon dan meekijken via de grote schermen. Eén mevrouw durfde het aan! 

Tijdens het tweede deel van de avond stond de bereikbaarheid tijdens de werkzaamheden centraal. In ontspannen sfeer werden er individueel en in groepjes nog de nodige vragen beantwoord door leden van het projectteam. Men was vooral nieuwsgierig naar het Hoofdvaartviaduct, waarvan de werkzaamheden in september beginnen. Maar natuurlijk ook naar de vervanging van het Lisserwegviaduct. Het uitrijden van het oude viaduct, op 20 juni, zal vanwege de veiligheid niet toegankelijk zijn voor bezoekers. Maar: het is wel digitaal en/of op afstand te zien. Houd onze kanalen in de gaten voor de informatie hierover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom dit project? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven

 

WhatsApp-kanaal

Laat u niet verrassen en ontvang automatisch een bericht bij afsluitingen. Voeg ons WhatsApp-kanaal toe!

Voeg WhatsApp-kanaal toe

 

 

 

Cookie-instellingen